İade Koşulları

Hangi Ürünleri İade Edebilirim?

Aşağıda sayılı ürünler dışında cayma hakkını kullanabilirsiniz:

Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler

Cayma hakkının kullanıldığı tarih itibariyle son tüketim tarihinin 2/3’ünü doldurmuş ürünler

Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünler

Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler

Ambalajında şişkinlik ve ürün içinde küf bulunması hali hariç olmak üzere sirke tortusu veya sirke anası oluşması durumu ürünlerin doğası gereği normal olduğu için bu tür ürünlerin iadesi mümkün değildir. Benzer şekilde kişisel tercih ve beklentinizi karşılamadığını düşündüğünüz ürünler de iadeye tabi tutulmaz.

İade edilecek ürünlerin kutusu veya ambalajı açılmamış olması gerekmektedir. Ürünün varsa aksesuarlarıyla tam ve eksiksiz, yeniden satılabilir şekilde iade edilmesi iade talebinizin kabul edilmesi için şarttır. Bu anlamda kapağı veya paketi açılmış, ambalajı zarar görmüş, eksilmiş, akmış veya dökülmüş ürünlerin iade talebi kabul edilmez. İade talebinin kabul görmemesi halinde ürünler kargo ücreti Fersan’a ait olmak üzere tarafınıza geri gönderilir.

Ürünün kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde ezilme, hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda kargo görevlisine bunu bildirmeli ve mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Kargo görevlisi tutanak düzenlemezse ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolünü sağlayarak teslim alabilirsiniz. Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun kargo kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız.

Ürünleri Kaç Gün İçinde İade Edebilirim?

Ürünleri teslimden itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin iade edebilirsiniz.

Teslim edilen ürünleri her zaman kargo görevlisinin yanında kontrol ediniz. Çünkü teslim sırasında üründe herhangi bir hasar olduğu tespit edilirse “Hasar Tespit Tutanağı” tutup ürünü teslim almadan doğrudan kargo görevlisi ile geri gönderebilirsiniz. Bu durum ürünün sizin nezdinizde zarara uğramadığının ispatı ve iade talebinizin kabulü için şarttır.

Ürünlerin teslimine kadar olan sürede de cayma hakkını kullanabilirsiniz.

İade Talebimi Nereden Bildirebilirim?

Alıcı Site üzerinden satın aldığı ürünlere ilişkin cayma hakkını “Hesabım” bölümünde yer alan “Siparişlerim” sekmesinde listelenen ürünlerin sağ tarafında bulunan “İade ve İptal İşlemleri” butonuna tıklayarak kullanabilir.

Üyelik hesabı bulunmayan Alıcı, web sitenin alt kısmında yer alan “Yardım” butonuna tıklayarak “Sipariş” altında sipariş onayı ile iletilen sipariş kodunu girmesi gerekir. Sipariş kodu bilgisini girdikten sonra “Siparişi iptal et” seçeneği bulunur. İlgili sekmeyi tıklayarak siparişe ilişkin iade talebi oluşturabilir.

İade talebiniz alındıktan sonra tarafınıza e-posta yoluyla bir onay bilgilendirmesi iletilir.

İade talebinde bulunduktan sonra oluşturulan iade kodunu, Adı Soyadı ile T.C. kimlik numarasını anlaşmalı kargo şirketi ile paylaşmalısınız.

İade Paketini Hazırlarken Nelere Dikkat Etmeliyim?

Ürün orijinal paket ambalajı açılmaksızın ve diğer tüm ekleriyle birlikte iade edilmelidir.

İade edilecek ürün temiz, dayanıklı ve korunaklı bir poşete konmalıdır.

Ürünün ambalajının cam olması durumunda kırılmayacak şekilde paketlemeniz önem arz eder.

Plastik şişe, karton veya poşetli ambalajları patlamayacak ve ezilmeyecek şekilde paketlemelisiniz.

İadeyi Hangi Kargo Şirketine Yapabilirim?

İade edeceğiniz ürünleri anlaşmalı kargo firmamız olan Yurtiçi Kargo’nun en yakın şubesine teslim edebilirsiniz.

İadenin anlaşmalı kargo firmasından başka bir kargo firmasıyla yapılması durumunda tüm kargo masrafları tarafınıza aittir.

İade İçin Herhangi Bir Masraf Ödeyecek Miyim?

İadenin anlaşmalı Kargo firmasıyla yapılması halinde gönderim ücreti Fersan tarafından ödenir.

Ürünlerin başka bir kargo şirketi aracılığıyla iadesi halinde ise gönderim ücreti tarafınıza ait olur.

İade Bedelini Ne Zaman Alabilirim?

İade talepleriniz, ürünleri anlaşmalı kargo firmasına teslim ettiğiniz tarihten itibaren 14 gün içinde incelenir ve iade talebinizin kabul edilmesi halinde aynı süre içinde ödediğiniz toplam tutar tarafınıza iade edilir.

İade edilen ürünün anlaşmalı kargo firmasından başka bir kargo firmasına verilmesi durumunda 14 günlük süre ürünlerin Fersan’a ulaşmasından itibaren başlar.

Bununla birlikte her zaman hesabınızın bulunduğu bankadan kaynaklanan gecikmeler olabileceğini hatırlatırız.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.