Ön Bilgilendirme Formu
KONU
İşbu “Ön Bilgilendirme Formu”’nun konusu, aşağıda nitelik ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tüketicinin (bundan sonra “Alıcı”) bilgilendirilmesidir. Alıcı işbu formu kabul etmekle, Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin konusu siparişi onayladığını, sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini kabul eder.
SATICIYA İLİŞKİN BİLGİLER
UNVAN : FERSAN FERMANTASYON ÜRÜNLERİ SANAYİ VE
TİCARET ANONİM ŞİRKETİ
MERSİS NUMARASI : 0385006187800017
VERGİ NO : 3850061878
ADRES : Çınarköy Mah. Kemalpaşa Çınarköy Cad. No: 2/1
Kemalpaşa/İzmir
TELEFON NUMARASI : +90 (232) 878 13 58
SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ
Sözleşme konusu ürünlerin türü, adedi ve diğer özellikleri FERSAN FERMANTASYON ÜRÜNLERİ SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (bundan sonra “Fersan”)’ne ait alan adlı internet sitesinde (bundan sonra “Site”) yer almaktadır.
Fersan tek seferde veya bir hafta içinde verilecek toplam sipariş adedine kısıtlama getirebilir. Bir üründen tek seferde en fazla 10 adet sipariş edilebilir.
ÖDENECEK TOPLAM BEDEL VE DETAYLARI
Ürün için ödenecek tüm tutarlar (vergiler, kargo bedeli, vb.) aşağıdaki tabloda kalemler halinde gösterilmiştir.
Kargo Hariç Toplam Ürün Bedeli :
Kargo Tutarı* :
Taksit Farkı :
Toplam Sipariş Bedeli :
Ödeme Şekli ve Planı :
Teslimat Adresi :
Teslim Edilecek kişi :
Fatura Adresi :
Sipariş Tarihi :
Teslim Şekli :
Teslim Süresi : Sipariş tarihinden itibaren en geç 30 gündür.
*Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti Alıcı tarafından ödenecektir. Fersan, Sözleşme konusu ürünü anlaşmalı olduğu Yurtiçi Kargo aracılığı ile Alıcı’ya teslim eder. Alıcı’nın teslimat adresine teslimat yapılamaması halinde, sözleşme konusu ürün anlaşmalı Yurtiçi Kargo şirketinin Alıcı’nın teslimat adresine en yakın şubesine teslim edilir. Sözleşme konusu ürün şubeye teslim edildikten sonra Alıcı SMS yolu ile bilgilendirilir ve siparişini ilgili şubeden teslim alabilir.
CAYMA HAKKI
Hangi ürünler iade edilebilir?
Aşağıda sayılı ürünler dışında cayma hakkını kullanılabilir:
Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler,
Cayma hakkının kullanıldığı tarih itibariyle son tüketim tarihinin 2/3’ünü doldurmuş ürünler,
Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünler,
Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
ürünler,
Ambalajında şişkinlik ve ürün içinde küf bulunması hali hariç olmak üzere, sirke tortusu veya sirke anası oluşması durumu ürünlerin doğası gereği normal olduğu için bu tür ürünlerin iadesi mümkün değildir. Benzer şekilde kişisel tercih ve beklentinin karşılanmadığı , ürünler de iadeye tabi tutulmaz.
İade edilecek ürünlerin kutusu veya ambalajı açılmamış olması gerekmektedir. Ürünün varsa aksesuarlarıyla tam ve eksiksiz, yeniden satılabilir şekilde iade edilmesi iade talebinin kabul edilmesi için şarttır. Bu anlamda kapağı veya paketi açılmış, ambalajı zarar görmüş, eksilmiş, akmış veya dökülmüş ürünlerin iade talebi kabul edilmez. İade talebinin kabul görmemesi halinde ürünler, kargo ücreti Fersan’a ait olmak üzere, Alıcı’ya geri gönderilir.
Ürünün kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde ezilme, hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda, kargo görevlisine bunu bildirmeli ve mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletilmeli. Kargo görevlisi, tutanak düzenlemez ise ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolu sağlayarak teslim alınabilir. Hasar tespit belgesini düzenlenmemesi halinde üründeki sorunun kargo kaynaklı olduğu ispatlanması mümkün değildir.
Ürünler kaç gün içinde iade edilebilir?
Ürünler, teslimden itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin iade edilebilir.
Teslim edilen ürünleri her zaman kargo görevlisinin yanında kontrol edilmesi gerekmektedir. Çünkü teslim sırasında üründe herhangi bir hasar olduğu tespit edilirse “Hasar Tespit Tutanağı” tutup ürünü teslim almadan doğrudan kargo görevlisi ile geri gönderilir. Bu durum, ürünün Alıcı nezdinizde zarara uğramadığının ispati ve iade talebinin kabulü için şarttır.
Ürünlerin teslimine kadar olan sürede de cayma hakkı kullanılabilir.
İade talebi nereden bildirebilir?
Alıcı Site üzerinden satın aldığı ürünlere ilişkin cayma hakkını “Hesabım” bölümünde yer alan “Siparişlerim” sekmesinde listelenen ürünlerin sağ tarafında bulunan “İade ve İptal İşlemleri” butonuna tıklayarak kullanabilir.
Üyelik hesabı bulunmayan Alıcı, web sitenin alt kısmında yer alan “Yardım” butonuna tıklayarak “Sipariş” altında sipariş onayı ile iletilen sipariş kodunu girmesi gerekir. Sipariş kodu bilgisini girdikten sonra “Siparişi iptal et” seçeneği bulunur. İlgili sekmeyi tıklayarak siparişe ilişkin iade talebi oluşturabilir.
İade talebi alındıktan sonra Alıcı’ya e-posta yoluyla bir onay bilgilendirmesi iletir.
İade talebinde bulunduktan sonra oluşturulan iade kodunu, adı-soyadı ile T.C. kimlik numarasını anlaşmalı kargo şirketi ile paylaşılması gerekmektedir.
İade paketini hazırlarken nelere dikkat edilmeli?
Ürün orijinal paket ambalajı açılmaksızın ve diğer tüm ekleriyle birlikte iade edilmelidir.
İade edilecek ürün temiz, dayanıklı ve korunaklı bir poşete konmalıdır.
Ürünün ambalajının cam olması durumunda kırılmayacak şekilde paketlemeniz önem arz eder.
Plastik şişe, karton veya poşetli ambalajları patlamayacak ve ezilmeyecek şekilde paketlenmesi gerekmektedir.
İade hangi kargo şirketine yapılır?
İade edilecek ürünler anlaşmalı kargo şirketi olan Yurtiçi Kargo’nun en yakın şubesine teslim edilir.
İadenin anlaşmalı kargo firmasından başka bir kargo firmasıyla yapılması durumunda tüm kargo masrafları Alıcı’ya aittir.
İade için herhangi bir masraf ödenir mi?
İadenin anlaşmalı Kargo firmasıyla yapılması halinde gönderim ücreti Fersan tarafından ödenir.
Ürünlerin başka bir kargo şirketi aracılığıyla iadesi halinde ise gönderim ücreti Alıcı’ya ait olur.
İade bedeli ne zaman iade alınır?
İade talepleri ürünlerin anlaşmalı kargo firmasına teslim edildiği tarihten itibaren 14 gün içinde incelenir ve iade talebi kabul edilmesi halinde aynı süre içinde ödenen toplam tutar Alıcı’ya iade edilir.
İade edilen ürünün anlaşmalı kargo firmasından başka bir kargo firmasına verilmesi durumunda 14 günlük süre ürünlerin Fersan’a ulaşmasından itibaren başlar.
Bununla birlikte her zaman Alıcı’nın hesabının bulunduğu bankadan kaynaklanan gecikmeler olabileceği bildirilir
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ VEYA TÜKETİCİ MAHKEMELERİNE BAŞVURU HAKKI
Şikâyet ve itirazlar konusunda başvurular, Kanunda belirtilen parasal sınırlar ve süreler dâhilinde Alıcı’nın yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapılabilir.
GENEL HÜKÜMLER
7.1 Alıcı, Fersan’a ait sitede sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ve cayma hakkına ilişkin bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda ilgili teyidi vererek, kabul, beyan ve taahhüt eder. Böylece Alıcı, ürünlerin, ürünlerin temel özelliklerinin, ürünlerin gönderileceği adresin, ürünler için vergiler dahil ödenecek toplam tutarın ve ödeme yönteminin, mesafeli satış sözleşmesi kurulmadan önce kendisi tarafından teyit edildiğini onaylamış olur.
7.2 İşbu Ön Bilgilendirme Formu’ndaki tüm açıklamalar ve bilgiler Alıcı’nın işbu Ön Bilgilendirme Formunu Site’de onayladığı an itibariyle geçerli olur. Ayrıca işbu Ön Bilgilendirme Formu, Fersan ve Alıcı arasında kurulacak olan Mesafeli Satış Sözleşmesinin ayrılmaz bir parçasıdır.